wtorek, 31 stycznia 2017

Słoń w składzie porcelany


Do tej pory na blogu umieszczałam wpisy związane z modą vintage. Dzisiaj chciałabym pokazać nieco inny obszar mojej vintage pasji czyli porcelanę.
Nie mogę pochwalić się kredensem w którym zza szklanej gablotki widać mnóstwo porcelanowych cacek. Mój „zbiór” liczy zaledwie 10 filiżanek w tym 5 bez spodków i bez żadnej sygnatury oraz zestaw cukiernica plus mlecznik, które zaraz opiszę.
Przeglądając mojego bloga można łatwo zauważyć jak ważne są dla mnie kolacje z mężem. Kiedy zbliża się ważna dla nas data w kalendarzu planujemy taki wieczór  z wyprzedzeniem by na długo zapisał się w pamięci. Uwielbiam obmyślać wespół z moją brzydszą połową menu oraz nakrycie stołu. To na takie okazje z szafek wychodzą porcelanowe talerze i patery a kawa o wiele lepiej smakuje pita w delikatnej filiżance noszącej ślady minionych lat.

Widoczny na powyższym zdjęciu tytułowy słoń w otoczeniu porcelanowych dzbanków i filiżanki to rodzinna pamiątka Mamy męża. Liczy sobie już ok 80 lat i pamięta czas kiedy Teściowa odrabiała w jego zacnym towarzystwie lekcje J 
Z kolei część zastawy to prawdopodobnie  wytwórnia porcelany Wałbrzych. Jest tak piękny, że zasługuje na osobny wpis i zdjęcia prezentujące go w całej okazałości

Porcelana  Koenigszelt Jaworzyna Śląska, świeczniki vintage - Atelier Brocante
Szklana karafka- targ staroci w Kazimierzu Dolnym
Mój zestaw mlecznik plus cukiernica to tylko część serwisu kawowego pochodzącego z wytwórni Koenigszelt Jaworzyna Śląska. Datowany jest na lata 30te XX wieku i ogromnie żałuję, że nie mam choćby tylko dwóch filiżanek i dzbanka do kompletu. Z natury niecierpliwa coraz bardziej wierzę, że jednak cierpliwość się opłaca i kto wie? Może następnym razem będę mogła pochwalić się kompletem? J

4 komentarze:

  1. Super! Widzę, że nie tylko ja namiętnie zbieram takie filiżanki :) Ostatnio babcia podarowała mi cały zestaw swojej porcelany, byłam wniebowzięta! Solidne, piękne i ze swoją historią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porcelana sprzed lat ma wiele uroku i pewnie dlatego tak trudno się jej oprzeć :) a podarowanego serwisu zazdroszczę bo choc mam filiżanki to są to pojedyncze sztuki. Mieć pełny serwis to moje marzenie :)

      Usuń
  2. Cudowny, romantyczny nastrój !! Porcelana urocza , znam tę przyjemność popołudniowej kawki z ładnej filiżanki - tak smakuje lepiej ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak kawa to tylko w starej porcelanie podobnie jak ciasto podane na starym talerzyku :) Kocham Takie małe przyjemności :)

      Usuń